Har du provat att använda värmetransfers? Det är en mycket populär metod för att på ett enkelt och billigt sätt skapa profilkläder till ditt företag, din förening eller någon annan typ av klubb eller organisation. Detta är ett bra sätt för dina anställda eller medlemmar att göra reklam för verksamheten samtidigt som det är en praktisk gåva till kunder och klienter eftersom den påminner dem och deras omgivning om er.
En värmetransfer, eller ett transfertryck, är ett flexibelt men tåligt plasttryck som enkelt fästs fast på tyger med hjälp av en värmepress som får limmet i trycket att smälta. Själva värmepressarna finns i olika modeller som har olika kapacitet och som drivs manuellt, halvautomatiskt eller helt på egen hand. Det finns därmed alltid något för dig, oavsett storleken på din verksamhet.
Vanliga användningsområden
Det finns flera olika typer av värmetransfers som passar till olika textilier. Det finns till exempel tryck som är väldigt tåliga och därför fungerar utmärkt som tryck på sportkläder, väskor, arbetskläder med mera. Andra kombinerar tåligheten med en reflekterande yta, som gör att textilen du trycker på fungerar bra som reflex på till exempel arbetskläder. Det finns också värmetransfers som är väldigt flexibla och böjliga, och därför till exempel fungerar bra även på kroppsnära plagg som leggings, badkläder, sport-behå och liknande. Det allra vanligaste är att använda sin verksamhets logotyp som motiv för trycket, men det går så klart också bra att använda annat.
Fördelar med värmetransfers
Det finns stora fördelar med värmetransfers jämfört med andra metoder för att få tryck på klubbkläder och arbetskläder. En av dessa är hur smidig tryckprocessen är, vilket gör att du enkelt kan trycka profilkläder på kontoret. En annan är att de passar på en enorm mängd textiler, och att du därmed kan anpassa vilka reklamprodukter du förbereder baserat på vem du ska ge bort dem till eller i vilket sammanhang det kommer att ske. Du kan också lätt och snabbt förbereda nya profilkläder när du anställer mer personal.